Kungörelsen

– en podd om politiken i Tranemo kommun

Inför varje kommunfullmäktigesammanträde spelar Driton Bilalli (S), kommunstyrelsens ordförande och Niklas Gardewik (M), vice ordförande, under ledning av Patrik Westerlund, utvecklingschef, in en podd där de pratar och ger sin och partiets syn på några av de punkter som finns med på dagordningen.

Följ podden – där får du det lilla extra.

Kungörelsen – avsnitt 3 – april 2024

Vilka budgetsatsningar vill politikerna göra för 2025? Årsredovisningen för 2023 visar på ett mycket bra år men målet om att kommunen ska växa genom fler antal invånare lyser rött, vad säger politikerna om det?

Kungörelsen – avsnitt 2 – mars 2024

Angiverilag eller anmälningsplikt för offentligt anställda, vad tycker partierna om förslaget? Blir det något vård- och omsorgsboende i Länghem? Och hur jämställt är det egentligen i Tranemo kommun? Hör Driton Bilalli och Niklas Gardewik diskutera detta och mycket mer i avsnitt nummer 2 av Kungörelsen – en podd om politiken i Tranemo kommun.

Kungörelsen – avsnitt 1

Varför heter det kungörelse, vem är Driton och Niklas, vad är kommunfullmäktige och vilka ärenden är lite mer intressanta inför nästa fullmäktigesammanträde? Det får du reda på i första avsnittet av Kungörelsen.

Publicerad den 2 februari 2024, senast ändrad den 12 april 2024

E-tjänster och blanketter