Elev- och föräldrainflytande
Brukarrådsstyrelsen i Dalstorp läsår 2017-2018
Åk F Cecilia Sarebrink
Åk F Sandra Kåvestam
Åk 1 Anna Hultström
Åk 2 Ulrika Ottosson
Åk 2 Erika Johansson
Åk 3 Magnus Larsson
Åk 4 Jenny Kindlund
Åk 4 Marie Rönn
Åk 5 Karolina Johansson
Åk 6 Frida Rylander
Föräldrainformation
I Tranemo kommuns grundskolor används InfoMentor. I InfoMentor hittar du som är vårdnadshavare information gällande ditt barns kunskapsuppföljning, schema, information angående läxor m m.
Logga in
InfoMentor Bank-ID
Kontakta oss
Rektor
Fredrik Sandin, 0325-57 64 82
E-post
Administration
Monica Dahl, 0325-57 64 81
E-post
Personalrum, 0325-57 64 84
Likabehandlingsplan/utvecklingsplan
Plan mot diskriminering och kränkande behandling_Dalstorpskolan 2017_2018
Om oss
Vision och ledningsdeklaration – för Dalstorps rektorsområde
VISION
Alla barn/elever på samtliga förskolor och skolor inom Dalstorps rektorsområde skall uppleva att tiden på förskolan och skolan är trygg, rolig, stimulerande och intressant. De skall ges de bästa förutsättningarna att trivas och må bra i sin skolgång samt nå långt i sin kunskapsutveckling. Vi vill att alla skall utvecklas till självständiga, ansvarstagande och demokratiska samhällsmedborgare.
LEDNINGSDEKLARATION
För att vår organisation runt barnet/eleven till så hög grad som möjligt skall nå de mål som vårt uppdrag innehåller, vill vi skapa:
- tydlighet i rutiner, organisation, målsättningar och information.
- självstyrande och ansvarstagande arbetslag.
Vi anser att genom tydlighet skapas delaktighet och att delaktighet skapar trivsel. Genom trivsel kan vi uppnå målet med den goda arbetsplatsen, att både personal och barn/elever utvecklas.
Vårt huvuduppdrag är att stödja elever och personal genom att skapa så goda förutsättningar som möjligt för lärande. Hörnstenarna i lärandet är kommunikation, variation, motivation och reflektion och att eleverna ges inflytande över det egna lärandet.
Vårt uppdrag som rektorer är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för arbetslagen samt att stödja det pedagogiska arbetet.
I vårt arbete vill vi bevara det som är bra och utveckla det som behöver bli bättre.
Ledord: Tydlighet-Trygghet-Delaktighet-Trivsel-Måluppfyllelse